Friday, February 18, 2011

Miniature Cowboy Fairy



I'm not sure if she is finished yet... well, maybe it is time to start another sculpture, lol!

There are ten other sculptures that are standing in the cupboard above my working place. I should take the time and sell them already, arghh... but first I need to make some eyes for my new head :)

Have a nice weekend!
Alex

Wednesday, February 9, 2011

Tuesday, February 8, 2011

Ooak Fairy Mouse


My latest interest is in animal sculpting, something I wanted to try a long time.
I wanted something to sit on for my fairy boy, maybe a mushroom or something like that.
But then, I thought, he should not be so alone in his "despair" and decided I have to sculpt
a mouse friend for him...

(In the library I found only one copy of an animal anatomy book
for artists, that did not cover critters like mice btw., I guess mice are not so popular in art.)

Well, I hope you like my fairy mouse, he is a friendly little guy, and fairy children enjoy riding
on him...


Ich habe jetzt angefangen Tiere zu modellieren, etwas was ich schon lange probieren wollte.
Mein Elfenjunge, den ich heute fertig gemacht habe, braucht etwas zum Draufsitzen. Zuerst dachte ich an einen Pilz oder ähnliches, aber eigentlich braucht der Junge etwas Gesellschaft,
er guckt ja so traurig. So beschloss ich eine Maus als Freund für ihn zu modellieren.

In der Bibliothek fand ich gerade ein Buch über Tieranatomie für Künstler, und das hielt es nicht
für nötig auf Kleintiere wie Mäuse einzugehen, ich nehme an, die sind nicht so nachgefragt in der Kunst...

Ich hoffe ihr mögt meine Elfenmaus, er ist ein freundlicher kleiner Kerl, und Elfenkinder sind ganz verrückt danach mit ihm auszureiten... der Arme, lach...

Hugs, und liebe Grüße
Alex


ps I will post pictures of the fairy boy soon, he needed a nice hairstyle :))

Bilder vom Elfenjungen folgen bald, er brauchte einen schönen Haarschnitt :))